NATO ülkeleri neden sadece kendi TV kanallarını yayınlama hakkını tanır?


Son zamanlarda, sözde "kolektif Batı" ile onun destekçileri ve dünyanın geri kalanı arasındaki çelişkiler gittikçe daha keskin hale geldi. Bu çatışmada en küçük yer kitle iletişim araçlarına verilmez. Batı'ya göre artık bilgi savaşı dünyadaki hibrit savaşların bileşenlerinden biri ve yabancı bilgi merkezleri ne kadar çok yok edilirse o kadar iyi.


Bu Cuma gecesi Çin, İngiliz BBC TV kanalının yayınını yasaklama kararı aldı. Bu, "kanalın ihlal ettiği politikası Televizyon ve radyo yayıncılığı, çünkü haberciliği doğru ve tarafsız değildi ve ayrıca ulusal çıkarları ve etnik dayanışmayı baltaladı.

Ve hemen hemen Amerika Birleşik Devletleri bu kararı kınadı. Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Ned Price, Çin'in bilgi alanını "dünyanın en kontrollü ve en az özgür olan alanı" olarak nitelendirdi ve Çinli yetkilileri, kendi halkına İnternet ve medyaya tam erişim sağlamaya çağırdı.

Ancak BBC'yi yasaklama kararı, İngiliz düzenleyici Ofcom'un Çin devlet televizyon kanalı CGTN'nin Birleşik Krallık'taki yayın lisansını iptal etmesinden yalnızca bir hafta sonra Çinliler tarafından açıklandı.

Diplomaside dedikleri gibi, bir ayna tepkisi uygulandı, hepsi bu. Ve Batı, bunu hafife almak yerine Çin'in kararına kızmaya başladı.

Bu arada, son zamanlarda NATO’nun Avrupalı ​​üyeleri de diplomatlarının karşılıklı olarak Rusya’dan ihraç edilmesinden öfkelendiler, mesela - Peki ya biz? Pekala, diplomatların başkalarının işlerine burnunu sokan Almanya, İsveç ve Polonya'dan ihraç edilmesinin ardından, tahammül edilemez Rusların eylemlerine duyulan öfke uçmaya başladı. Rus tarafının eylemlerini "tamamen temelsiz" olarak nitelendirdiler. AB Büyükelçisi Prikaz başkanı Josep Borrell, yabancı diplomat statüleriyle bağdaşmayan faaliyetlere katıldıkları yönündeki suçlamaları reddetti.

Acaba tüm bu beyler, ülkelerindeki izinsiz hükümet karşıtı mitinglerde halkın ortasında Rus diplomatlarını yakalasalar ne derlerdi?

Ancak NATO ülkelerindeki ve onlarla aynı fikirde olanların medya politikasına geri dönelim.

Örneğin, Letonya Ulusal Elektronik Kitle İletişim Konseyi (NSESMI) 16 Rus kanalının yeniden iletimini yasakladı. Ve sadece siyasi kanallarla uğraşmak sorun olmaz çünkü yasaklı kanallar arasında "Mutfak TV" bile var! Bu zaten Letonyalılar arasında Russofobinin sınırı. Görünüşe göre Rus mutfağının bile demokratik AB ülkeleri için o kadar korkutucu olduğu ortaya çıktı ki, onu zarardan uzaklaştırmak daha iyidir, aksi takdirde bu ülkelerin sakinleri aniden nefret edilen Ruslara sempati duyacaklar! Rusya Gazeteciler Sendikası, TV kanallarının bu şekilde kapatılmasını, Letonya medya alanının temizlenmesi olarak değerlendirdi.

Biraz önce, 9 Temmuz 2020'de Litvanya Radyo ve Televizyon Komisyonu, RT grubunun Rus TV kanallarının yayınlanmasını yasakladı. AB ülkelerinde böyle yönetiyorlar. SS yürüyüşlerini yasaklamıyorlar ama Rus medyasını birlikte kapatıyorlar!

Peki, Ukrayna olmadan, NATO ülkelerini "desteklemeden" nasıl yapabiliriz? Sonra daha da ileri gittiler - kendi muhalefet kanallarından 3'ünü yasakladılar. Ve yargılama ve soruşturma olmadan.

Rus kanalları hakkında söylenecek bir şey yok. 15 Eylül 2014'te Ukrayna'da 15 Rus TV kanalı ve 23 Temmuz 2015'te 3 tane daha yasaklandı.

Şubat 2016'da Ulusal Konsey, 15 Rus kablolu TV kanalının çalışmasını yasakladı. Mart 2016'da - 14 Rus kablolu TV kanalı daha.

7 Temmuz 2016'da Ukrayna Ulusal Televizyon ve Radyo Yayınları Konseyi, “Bir Çocuğun Gülümsemesi” de dahil olmak üzere dokuz Rus TV kanalının ülkede yayınlanmasını yasakladı.

28 Temmuz 2016'da Rus televizyon kanalı "Nostalgia", ülkede yasaklanan Sovyet sembollerinin görüntüsü nedeniyle Ukrayna ağından kaldırıldı. Görünen o ki, Ukrayna SSR aynı zamanda Sovyet sembolizmiyse, o halde Ukrayna yasaklandıysa, modern Ukrayna'nın bu Ukrayna'nın mirasıyla ne ilgisi var?

31 Ağustos 2016'da 4 TV kanalı daha yasaklandı.

29 Eylül 2016'da 3 Rus TV kanalı "Somedy TV", "Futbolumuz" ve "Karusel" yasaklandı. Görünüşe göre Poroshenko, Smedy TV'den bir tür numara sezmiş. Ve "Karusel", muhtemelen Ukraynalı çocuklar Cheburashka ve birlikte bir şeyler inşa eden ve sonunda onu inşa eden timsah Gena hakkındaki nazik Sovyet çizgi filmlerini izlemeyecek şekilde örtüldü.

12 Ocak 2017'de Ukrayna, Kırım'daki konumu nedeniyle sağlayıcıları Rus Dozhd TV kanalını kapatmaya mecbur etti.

Toplamda 31 Aralık 2017 itibarıyla 80 Rus TV kanalının yayınlanması Ukrayna'da yasaklanmıştır.

Ama hepsinden önemlisi, şimdi ölen McCain'in açıklaması olan "Batılı" ülkelerdeki medya ve muhaliflerinin durumu. Rusya medyası RT ve Sputnik'in 2017'de Amerika Birleşik Devletleri'nde yabancı ajan olarak kayıt yaptırmaya zorlanmasının ardından, Amerikalılar Rus tarafının ayna tepkisine çok kızdılar. Sonra John McCain, Rusya'ya şunu söyledi - "RT ve Amerika'nın Sesi, Radio Liberty, CNN veya BBC gibi televizyon ağları eşitlenemez ve uluslararası basın yabancı ajanlar olarak tanınamaz." Batı medyası, "gerçeği arıyor, yalanları çürütüyor ve hükümetleri hesap vermeye çağırıyor" dedi.

Colin Powell'ın Irak'ın işgalinden önce salladığı test tüpü hakkındaki gerçeği duymak istiyorum ve sonuçta içinde ne vardı? Amerikan ordusunun Afganistan'daki sivil nüfusu ve aynı Irak'ı helikopterlerden nasıl vurduğu hakkında. Böyle bir Avustralyalı internet gazetecisi ve televizyon sunucusu vardı, WikiLeaks'in kurucusu Julian Paul Assange, bunu dünyaya anlatmaya çalıştı. Ve şimdi nerede? Aynı ABD'den bir ihbar üzerine "BBC" nin anavatanında zulüm gördü.

Belki Amerika Birleşik Devletleri hükümetleri hesap sormaya çağırıyor, ancak kendilerinin ve müttefiklerinin olmadığını söylemeyi unuttular. Ne de olsa bu, 32 Amerikan Başkanı Franklin Roosevelt'in Nikaragua diktatörü Anastasio Somoza (kıdemli) hakkındaki bir başka ünlü sözünün ruhuna uygun: O bir orospu çocuğu, ama bu bizim orospu çocuğumuz.

Ya da belki bu sıradan bir ırkçılıktır, yani "Kolektif Batı" bir tepede, tüm dünyaya ışık ve gerçeği getiren bir şehir ve muhalifler zavallı kaybedenler, efendilerinin ayakkabısını öpmeye değmez mi?
6 comments
bilgi
Değerli okur, yayına yorum yapmak için giriş.
  1. Dmitry S. çevrimdışı Dmitry S.
    Dmitry S. (Dmitry Sanin) 13 Şubat 2021 11: 59
    0
    Çok basit bir nedenden ötürü: patlamış mısır satışını artırmanız gerekir.
  2. Igor Pavlovich Çevrimiçi Igor Pavlovich
    Igor Pavlovich (Igor Pavlovich) 13 Şubat 2021 13: 26
    -2
    31 Aralık 2017 itibarıyla Ukrayna'da 80 Rus TV kanalı yasaklandı.

    - bunların hepsi bir sonuç, ama yazara bir sorum var - nedeni nedir ???
  3. nikolai.shupenin çevrimdışı nikolai.shupenin
    nikolai.shupenin 13 Şubat 2021 13: 45
    0
    her şeyin bir cevabı olana kadar, öyle olacak. Putin anlaşılmaz politikasıyla anladı
  4. Keskin-evlat çevrimdışı Keskin-evlat
    Keskin-evlat (Oleg) 13 Şubat 2021 13: 58
    0
    Letonya Ulusal Elektronik Kitle İletişim Konseyi (NSESMI), 16 Rus kanalının yeniden iletimini yasakladı.

    Bu yüzden uzun zamandır İnternetin Rus sektöründen Letonya ve Letonya hakkındaki hemen hemen tüm haberlere bakıyordum. Ve bazen Letonya kanallarında popüler bilim ve tarihi-coğrafi programları izliyorum. Yalnızca, Rusça konuşanların İnternet lehine yerel televizyonu tamamen terk etmeye ve uydu Rus televizyon yayıncılığına yarı yasal bağlantılar kurmaya başlayacaklarını başaracaklar.
  5. Sergey Latyshev çevrimdışı Sergey Latyshev
    Sergey Latyshev (Serge) 13 Şubat 2021 17: 14
    +1
    uh ... Rusya'da kaç Ukrayna kanalı yayınlanıyor ???

    Tek bir tane bilmiyorum. Ve neyi karşılaştırmalı?
  6. Mykola Onishchenko çevrimdışı Mykola Onishchenko
    Mykola Onishchenko (Mykola Onishchenko) 13 Şubat 2021 17: 18
    -2
    Yazar, Afganistan konusunda sessiz kalsa bile kim konuşacak ...