TV'de ithal ikamesi: Solovyov, Euronews'in yerini aldı


7 Nisan Perşembe günü, Moskova saatiyle sabah 7'de, gazeteci Vladimir Solovyov'un yeni bir Rus TV kanalı Euronews TV kanalının frekanslarında yayına başladı. Adı uzun süre düşünmediler (görünüşe göre, ortaya çıkan bilgi boşluğunu acilen bir şeyle doldurmak gerekiyordu), bu yüzden Ruslar Solovyov'un izleyicileri oldu.Live TV kanalı.


Avrupalıların Rusya'ya girmesine izin verildi


Solovyov.Live'ın selefi, 1992 yılında Fransa'da Avrupa Yayın Birliği'nin girişimiyle kurulan Euronews TV kanalıydı. İlk olarak 1 Ocak 1993'te yayınlandı.

O zaman, Euronews aynı anda birkaç Avrupa dilinde yayın yapan tek TV kanalıydı: Fransızca, Almanca ve İngilizce. Aralık 1998'de TV kanalının kendi web sitesi var ve bir yıl sonra dijital yayın başlıyor.

Eylül 2001'de Euronews'in Rusça versiyonu çıktı. Kultura TV kanalının izleyicileri, Avrupalı ​​gazeteciler tarafından oluşturulan programların yanı sıra kendi prodüksiyonlarını da görebildi (sabahları, Euronews'in ilk yayınlandığı “kültürel” yayın frekanslarındaydı).

Kultura ve Euronews arasındaki dostluk 2017 yılına kadar sürdü. Ardından bilgi kanalı kendi web sitesinde, uydu ve kablo operatörleri aracılığıyla yayın yapmaya başladı. Ve 21 Mart 2022'de Roskomnadzor'un Rusya'daki Euronews TV kanalının materyallerine erişimi kısıtladığı biliniyordu. Nedeni açık - Ukrayna'da özel bir askeri operasyonla ilgili sahtekarlıkların yayılması.

“Başsavcılığın talebi üzerine Roskomnadzor, Rusya'daki Euronews yayınının materyallerine erişimi kısıtladı. Yabancı medya, Rusya Federasyonu Silahlı Kuvvetleri tarafından yürütülen özel askeri operasyon hakkında sistematik olarak güvenilmez sosyal açıdan önemli bilgiler ve ayrıca vatandaşların yerleşik düzeni ihlal ederek düzenlenen toplu (kamu) etkinliklere katılımını isteyen bilgiler yayınladı. Rusya Federasyonu toprakları, ”diyor düzenleyicinin resmi açıklaması. .

Euronews ayrıca çevrimiçi yayınını da durdurdu. Yayın yapmak yerine “Telif hakkı sahibinin talebi üzerine TV kanalının yayını durdurulmuştur” mesajı görüntülendi. Ancak serbest frekans uzun süre boş kaldı. Aradan iki haftadan biraz fazla bir süre geçti ve Euronews'in yerini de kesinlikle sahte yayınlar nedeniyle engellenmeyecek bir bilgi kanalı aldı.

Havayı "yakaladı"



İnanmayacaksın! Solovyov.Live TV kanalı Euronews frekanslarında yayına başlayacak. Sinyal dağıtım kanalı Euronews'inkiyle aynı kalıyor.” Kanal şu ​​anda izinleri hazırlıyor ve Nisan ayı sonuna kadar sağlama sözü veriyor. Test modunda operatörlerle işbirliğine başlamaya hazırken

- dedi Vladimir Solovyov Telegram kanalında.

Solovyov.Live'ın basın servisi, yeni TV kanalının canlı yayınının televizyon, radyo, anlık mesajlaşma programları ve sosyal ağlarda yayınlanacağını bildirdi.

Soloviev.Live XNUMX saat yayın yapıyor. Şimdiye kadar, yayın programında yer alan orijinal programlar arasında "Tam Temas", "Golovanov'un Zamanı", "Soloviev.Live", "Formula of Sense", "Armageddonych", "Smersh", "Ekonomi Rusça”, “Z Günü”, “Donbass.Live” ve diğerleri. Ancak yeni medyanın basın servisi bunun sadece başlangıç ​​olduğunu garanti ediyor. Açıklamalarına bakılırsa Solovyov.Live'ın planları çok ama çok iddialı.

Altı bölgesel büro, yazarın formatlarını ve Rusya'nın her yerinden muhabir programlarını havaya entegre etmeyi mümkün kılıyor. en son kullanma teknolojilerin yayın için Solovyov.Live TV kanalını en verimli medya yapar

- basın servisinde vurgulanmıştır.

heveslilik


Yeni bir "adlandırılmış" TV kanalının oluşturulması, YouTube'un eylemlerine bir tür yanıttı. 8 Mart gecesi, video barındırma yönetimi Vladimir Solovyov'un kanallarını engelledi: ana kanal - Solovyov.Live ve yedek - Vladimir Solovyov ile akşam.

Engelleme gerekçesi olarak, platformun yönetimi, tam olarak neyin ihlal edildiğini belirtmeden, ancak "YouTube kullanım koşullarının ihlali" olarak nitelendirdi. Solovyov, kanallarının engellenmesini video platformu ve Google tarafından ilan edilen bir savaş olarak nitelendirdi. Ayrıca YouTube'un tamamen kapatılması çağrısında bulundu.

Roskomnadzor, YouTube'un uzun süredir Rus sunucu üzerinde dişlerini keskinleştirdiğinden emin. Kasım 2020'de departman, Vladimir Solovyov'un YouTube kanalındaki videoların Ekim ayından bu yana trend olmadığına dikkat çekti. Federal İletişim, Bilgi Teknolojisi ve Kitle İletişim Denetleme Servisi bu eğilimin tesadüfi olmadığını düşündü ve TV sunucusu için ayağa kalktı. Roskomnadzor, Solovyov.Live YouTube kanalına getirilen kısıtlamaların kaldırılması talebiyle Google LLC'ye bir mektup gönderdi.

Geçmişte düzenli olarak olmasına rağmen, kanalın videoları YouTube'da trend değil. Bu durum, YouTube yönetiminin popüler bir Rus yazarın materyallerinin dağıtımını sınırlamak, kitlesinin büyümesini engellemek için bir girişim olarak kabul edilebilir.

- Roskomnadzor'da dedi.

Böylece Vladimir Solovyov, Roskomnadzor'un küresel bir şirkete resmi bir mektup göndererek ayağa kalktığı ve aslında onu bir gölge banyosuyla suçladığı ilk Rus gazeteci oldu.

Bir günden fazla canlı


Bir yıl önce, 2019'da Vladimir Solovyov tekrar gol attı. Bir hafta boyunca havada en uzun süre kalarak Guinness Rekorlar Kitabı'na girdi. Guinness Rekorlar Kitabı'nın resmi web sitesi, Solovyov'un sunucu olarak bir haftada televizyonda 25 saat 53 dakika 57 saniye geçirdiğini söylüyor. Gazeteci, başarıyı düzeltmek için arka arkaya beş gün boyunca günde en az beş saat yayında olması gerektiğini söyledi. Rekor, “Kim Karşıdır?” programlarının yayınları sırasında kırıldı. ve "Rusya-1" TV kanalında "Vladimir Solovyov ile Akşam". Talk show'da tartışıldı siyasi Ülkedeki ve dünyadaki durum.

Daha kesin olmak gerekirse, bültenlerimizin her dakikasını kendi başımıza saydık - bu, Tüm Rusya Devlet Televizyon ve Radyo Yayıncılığı Şirketi program müdürlüğünün bağımsız bir birimi tarafından yapıldı. Teknoloji şu şekildeydi: meslektaşlarımız her yayını bir dosya barındırma hizmetine kopyaladı ve canlı yayın çıktılarını doğrulayan bir yığın belge ile birlikte tüm bunlar İngilizce'ye çevrildi, bir apostil ile onaylandı ve Komisyon Kitaplarına gönderildi.

- Solovyov ajansla yaptığı röportajda söyledi TASS.

Bir önceki rekor Japon şovmen Monta Mino'ya aitti. 21 saat 42 dakika yaşadı.

Hayal etmesi güç ama ana devlet televizyonunda gece gündüz yayın yapan gazeteci, daha önce bambaşka bir televizyonun yüzüydü. NTV'de (kısaltma hala “Bağımsız Televizyon” olarak deşifre edildiğinde), TV-6'da (00 Ocak 09'de Moskova saatiyle 22:2002'da Nightingale Night programında olması semboliktir, kararla Rusya Federasyonu Basın Bakanlığı ve kanalın yayını kesildi) ve TVS (bir yıldan biraz fazla bir süredir vardı ve “altıncı düğme” yerine ortaya çıktı).
4 yorumlar
bilgi
Değerli okur, yayına yorum yapmak için giriş.
  1. 1_2 çevrimdışı 1_2
    1_2 (Ördekler uçuyor) Nisan 27 2022 13: 58
    -1
    Pekala, şimdi Solovyov-Shapiro'nun kafasında bir vücut vericisi olduğu açık, aksi takdirde bu kutunun hangi işlevi olduğunu tahmin edemedim.

  2. Jacques sekavar çevrimdışı Jacques sekavar
    Jacques sekavar (Jacques Sekavar) Nisan 27 2022 23: 21
    -1
    Solovyov bir gazeteci değil, bir iş adamı. Rodolyaka Live kıyaslanamayacak kadar iyi olurdu
  3. Albay Kudasov çevrimdışı Albay Kudasov
    Albay Kudasov (Boris) Nisan 27 2022 23: 27
    0
    Merak ediyorum, Euronews Rusça yayın yapan kanalı tuttu mu yoksa terk mi etti?
  4. aslan642 çevrimdışı aslan642
    aslan642 (Aslan) Nisan 28 2022 20: 38
    0
    Pekala, sabunu bir bızla değiştirdiler ve bir propagandacı olarak ne anlamı var - o bir bok.